Hari Kemerdekaan Malaysia ke-52

10 Ramadhan 1430H

Isnin, 31 Ogos 2009


Pagi ini Kuliah Subuh di Masjid Batu 6. Di masjid saya terserempak dengan A.budi, senior saya di Mesir. Tak lama kerana dia perlu keluar. Pagi itu kami sekali lagi ke Kota Bharu. Kali ini Baba tidak ikut serta. Digantikan dengan Asyraf. Di hospital saya berjumpa K.wa yang kebetulan pulang dari Tanjung Malim ke Pasir Mas kerana kecemasan. Terubat rindu saya pada Sarah dan Fathir. Tapi masih belum berkesempatan untuk melihat wajah Syifa. Kali ini saya berpeluang untuk melihat sendiri anak perempuan A.yed yang baru lahir. Comel!

Dalam perjalanan pulang kami singgah di Masjid Bukit Tanah. Saya tertidur. Mama juga letih. Sebelum sampai di rumah, Mama turun ke Bazar Ramadhan. Tak sempat memasak hari ini.

Demikian saya menyambut Hari Kemerdekaan Malaysia yang ke-52.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Hari yang memenatkan

Jenis fi'il dan hukum-hukumnya

Rukun Islam dan rukun Iman