Percikkan hidayah

Percikkan hidayah ada di mana-mana.

Hari ini berpeluang untuk ditegur soal berkata-kata. Intipatinya, kurangkan bercakap hal yang tidak mendatangkan faedah walaupun tidak dikategorikan kepada dosa. Kerana terlalu banyak membuat hal yang harus boleh membawa kepada perkara yang haram.

Khutbah Jumaat pula berpesan tentang peperiksaan. Betapa pentingnya peperiksaan, usaha untuk melepasinya dengan berjaya dan apa gunanya kejayaan itu. Semua dikupas dengan sabar oleh khatib. Namun, setekun manapun kita dengan ujian di dunia, seharusnya kita dahulukan ujian untuk ke akhirat. Maksud saya, persiapan menuju ke sana.

Saya masih lagi cuba menyesuaikan diri dengan kelapangan selepas peperiksaan. Rasa terlalu mensia-siakan masa bila tidak buat apa-apa. Namun, tak tahu apa yang sepatutnya saya lakukan.

Untuk itu, kepada sesiapa yang ada masalah dengan laptop dan PC mereka, bolehlah hubungi saya. Begitu juga jika anda perlukan khidmat designer untuk sebarang urusan, boleh juga hubungi saya. Untuk lain-lain perkhidmatan pun boleh juga hubungi saya. Nombor telefon: +20105841265. YM: rdhanawang[at]yahoo.com.

Harap maklum.

Ulasan

  1. Banyak posting baru rupenye. Huhu.

    Alhamdulillah banyak yg menyegarkan. Semoga kita beroleh hidayah dan istiqamah utk berusaha menjadi lebih baik insyaAllah.

    p/s: Ape beza percikan n percikkan?

    BalasPadam
  2. Saya ingin dapatkan khidmat anda untuk pembikinan sutra tokoh2 islam yg dlu tu.. Nak cetak semula edisi 2...

    Adakah anda sudi menerimanya???hhuhuhu

    (Skemanyer ayat aku...wakaka)

    BalasPadam
  3. @Al-Fatih: Ini yang saya belajar la. K pertama asal perkataan perciK. K kedua untuk Kan. Maka jadilah perciKKan. Wallahua'lam.

    @Tengku Khairul Idham: Sudi. Ya, anda sangat skema dari sudut penulisan dan pemilihan medium perantaraan. Macam la tak boleh YM. Haha.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Hari yang memenatkan

Jenis fi'il dan hukum-hukumnya

Rukun Islam dan rukun Iman