Intrapersonal dan Interpersonal untuk Remaja

Alhamdulillah. Selesai sudah pengembaraan saya merentas helaian-helaian buku ini. Permulaannya menyeronokkan. Namun, apabila tiba di tengah-tengah, saya mula menghadapi kesukaran untuk fokus. Berat. Bila tiba bab terakhir, barulah kesungguhan kembali.

Buku ini membuka mata saya tentang betapa luas dan menariknya ilmu psikologi apatah lagi yang melibatkan kajian terhadap perkembangan remaja. Ia adalah zaman perubahan antara kanak-kanak dan dewasa yang diselubungi dengan rasa ingin tahu yang membuak-buak.

Secara keseluruhan, buku ini memang ditulis dengan teliti dan diperkukuhkan dengan kajian-kajian yang semasa, walaupun kebanyakkannya dijalankan di negara Barat.

Dah habis buku Melayu, masa untuk berjinak-jinak dengan buku Arab pula...!

Ulasan

  1. salam alaik.

    nampaknya punya minta yg sama. sy juga sdkt obses dgn psikologi. :)

    sdkt test utk perkongsian.

    http://www.bbc.co.uk/science/leonardo/thinker_quiz/

    BalasPadam
  2. Waalaikumussalam. Oh, I'm an intrapersonal thinker. Menarik-menarik... Saya ada site nak kongsi. Nanti saya tulis kat shoutbox blog awak...

    BalasPadam
  3. intrapersonal? me interpersonal :)
    take this one..

    http://www.bbc.co.uk/science/humanbody/mind/surveys/whatamilike/index.shtml

    BalasPadam
  4. Haha... I'm a mentor!
    Cepat-cepat, siapa nak jadi mentee saya?

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Hari yang memenatkan

Jenis fi'il dan hukum-hukumnya

Rukun Islam dan rukun Iman