Kuiz April 2009

Opening (inverted) and closing question marks ...Image via Wikipedia
1. Apakah jenis laptop yang dicadangkan baik dalam blog ini?

i. Acer
ii. Compaq
iii. Toshiba
iv. Hyundai

A. i sahaja
B. i dan ii
C. iii dan iv
D. ii, iii dan iv

2. Apakah hukum wudhu' jika terpijak tahi cicak?

A. Tidak batal
B. Batal.

3. Antara berikut, apakah minuman kegemaran RdhanZ?

A. Teh O panas
B. Air masak
C. Milo ais
D. Teh tarik

4. Berapakah jumlah blog baru yang mendapat Anugerah Buku Nota Mac 2009?

A. 5
B. 4
C. 3
D. 2

5. Apakah had muka secara menegak?

A. Dari anak rambut hingga leher.
B. Dari anak rambut hingga ke pangkal janggut dan dagu.
C. Dari ubun-ubun hingga ke leher.
D. Dari ubun-ubun hingga ke pangkal janggut dan dagu.

6. Berapakah rukun Iman?

A. 8
B. 7
C. 6
D. 5

7. Berapa lamakah Syeikh Jibril mengulang baca Al-Qurannya dalam sehari?

A. Sejam
B. Sejam 10 minit
C. Sejam setengah
D. Sejam 40 minit

8. Berapakah harga Pakej C Fotografi Shahkasahias?

A. RM600
B. RM1200
C. RM1400
D. RM1800

9. Apakah langkah kelima dalam tujuh langkah melukis komik yang disiarkan dalam blog ini?

A. Melukis
B. Proses inking
C. Susun letak dialog
D. Mewarna

10. Antara berikut siapakah yang BUKAN anak Rasulullah Sallallahu alaihi wasallam?

A. Sulaiman
B. Ruqayyah
C. Qasim
D. Abdullah
Reblog this post [with Zemanta]

Ulasan

  1. camana nak jawab tu, pjg sgt

    BalasPadam
  2. @Rozita

    Macam masa sekolah dulu:

    1.A 2.B 3.C 4.D

    ... dan seterusnya. 10 je pun... bukannya banyak...

    BalasPadam
  3. 1) C
    2) B
    3) xtau (B kot, sbb dlu sy ada nasihatkan dia minum B banyak2)
    4) xtau...yg pasti, sy x dapat
    5) B
    6) D
    7) Em..
    8) Em..
    9) Em..
    10) A!

    BalasPadam
  4. @Rubiah Ismail

    40% -- Banyak careless mistakes ni... :-)

    BalasPadam
  5. salam rdhanz :)

    1- c
    2- a
    3- c
    4- d
    5- b
    6- c
    7- c
    8- a
    9- b
    10- a

    BalasPadam
  6. @Shitsurei Shimashita

    Waalaikumussalam,

    :-)

    60% -- Cubaan yang baik!

    BalasPadam
  7. Assalamu'alaikum,

    1)C
    2)A
    3)B
    4)A
    5)B
    6)C
    7)D
    8)C
    9)B
    10)A

    Wallahua'lam....

    BalasPadam
  8. @Aiyrie

    Waalaikumussalam,

    Alahai, baru dua hari dah ada yang boleh jawab dengan tepat.

    Tahniah!

    100%!

    :-)

    BalasPadam
  9. Eh! Tak ku sangka boleh dapat 100%. Tak ada hadiah ke? Hehe...

    BalasPadam
  10. @Aiyrie

    Tahniah! Memang nak bagi hadiah pun. Harap dapat tunggu sementara saya selesaikan beberapa isu yang masih belum diselesaikan di sini. Sekarang tengah kalut!

    BalasPadam

Catat Komen

Catatan popular daripada blog ini

Rukun Islam dan rukun Iman

Jenis fi'il dan hukum-hukumnya

Cara meninggalkan komen di blog